ZAJĘCIA PROWADZONE W SALI WCEE LUB NA TERENIE PLACÓWEK (POBIERAMY OPŁATĘ ZA DOJAZD)
1. Poznajemy siedliska – drewniane magnesy (przedszkole, szkoła podstawowa I-IV)
2. Gospodarka odpadami – zdobienie toreb (szkoła ponadpodstawowa, osoby dorosłe)
Celem zajęć jest poznanie sposobu gospodarowania odpadami na przykładzie miasta Włocławka, poznanie pojęcia PSZOK i RIPOK oraz sposobów postepowania z odpadami problemowymi.


3. Owady zapylające i ich ochrona – wytapianie świec z wosku pszczelego (przedszkole, szkoła podstawowa I-III, szkoła ponadpodstawowa, dorośli)
Uczestnicy poznają świat owadów, głownie pszczoły miodnej. Podczas zajęć wytapiane są świece z wosku pszczelego.
4. Bioróżnorodność w świecie owadów – gipsowe owady lub filcowe motyle (przedszkole, szkoła podstawowa I-VIII)
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom znaczenia owadów w procesie zapylania oraz uświadomienie konieczności ochrony zapylaczy. Poprzez dopasowane do grupy wiekowej metody uczniowie poznają najważniejsze zapylacze, dowiadują się w jaki sposób zapylają one kwiaty, ile roślin użytkowych jest zależnych od owadów, dlaczego zapylacze są zagrożone i jak możemy je chronić.
5. Bioróżnorodność w świecie ptaków – filcowe ptaki lub budka lęgowa/karmnik 1/ grupę (szkoła podstawowa I-VIII, szkoła ponadpodstawowa, dorośli)
Celem zajęć jest poznanie gatunków ptaków występujących na terenie Polski, poznanie rodzajów budek lęgowych z ich przystosowaniem dla konkretnych gatunków oraz zasad dokarmiania ptaków.
6. Formy ochrony przyrody (szkoła podstawowa IV-VIII)
ZAJĘCIA PROWADZONE WYŁĄCZNIE W SALI WCEE
7. Tropy zwierząt – gipsowe odlewy tropów (przedszkole 5-6 lat, szkoła podstawowa I-IV)
Celem zajęć jest poznanie śladów i tropów najczęściej spotykanych zwierząt oraz rozpoznawanie gatunków zwierząt. Podczas zajęć warsztatowych uczniowie utrwalają zdobytą wiedzę poprzez wykonanie gipsowych odlewów tropów.
8. Mikroświat – mikroskopowanie (szkoła podstawowa IV-VIII, szkoła ponadpodstawowa, dorośli)
Celem zajęć jest poznanie historii mikroskopii, zasad prawidłowego posługiwania się mikroskopem oraz nabycie umiejętności samodzielnego przygotowania preparatów i ich oglądania pod lupą i mikroskopem.
9. Produkcja mydełek ekologicznych -mydło glicerynowe (szkoła podstawowa I-VIII, szkoła ponadpodstawowa) wyłącznie w WCEE
Celem zajęć jest kształtowanie właściwych nawyków związanych z higieną osobistą, poznanie historii mydlarstwa oraz znaczenia mydła w naszym codziennym życiu. Podczas zajęć uczniowie wykonują własne ekomydełka z wykorzystaniem naturalnych surowców.
10. Minilaboratorium – doświadczenia wyłącznie w WCEE – klasy I-IV szkoły podstawowej
11. Ekologiczne prezenty- zdobienie techniką decoupage (szkoła podstawowa I-VIII, szkoła ponadpodstawowa, dorośli)
Uczniowie wykonują ozdoby z recyklingu surowców wtórnych, dają rzeczom drugie życie wykorzystując kreatywność i pomysłowość.